Friday, November 05, 2010

Fi Kulli Makan

Maksud 'Fi Kulli Makan' adalah 'berada di mana mana tempat' di dalam bahasa Arab. Kalau berdoa, selalu kita dengar "Fi Kulli Zaman' iaitu 'berada di mana mana zaman' dan ini untuk kesinambungan Islam. "Fi Kulli Makan' selalu di associate untuk rahmat Allah. Memang betulkan rahmat Allah tu ada dekat mana mana. Dalam udara. Dalam tumbuh tumbuhan yang kasi peringatan kekuasaan-Nya.

Tapi nowadays, bukan ini sahaja yang fi kulli makan.


Konspirasi juga fi kulli makan.

(Dalam disclaimer aku dah cakap tiada teori konspirasi di blog ini, tapi itu apply untuk aku yang takkan menyebarkan teori konspirasi tanpa bukti kukuh untuk di ambil iktibar oleh orang orang jahil yang rata rata mengikut trend semasa.)


Pendek cerita, secara ringkasnya aku terbaca satu artikel. Terdetik aku cari lepas baca satu artikel membidas dari ARC. Ringkasan nya adalah sebegini.

  • Upin kene sebut Uffin. Kalau tak hilang akidah kau.
  • Ipin kena sebut Ariffin. Kalau tak kau murtad.
  • Iphone 4g agenda Yahudi. '4g' bermaksud God, Gold, Glory, Girl. "I" pula adalah untuk....well, guess what. It your favourite choice of answer! Of course Israel! Yay!
  • "I" dan "U" kat baju Upin Ipin adalah....YAY! Israel and USA! Give a big clap!
Kan? Lepas ni apa lagi? Semua benda Freemason. Semua benda Illuminati. Semua benda Konspirasi. Jaga jaga, segala apa kita buat, Freemason ada kat belakang, mendengar dan melihat. Habis tu kau tak percaya Allah tu lagi berkuasa? Yang mana Dia Maha Mendengar? Dan Maha Melihat?




Adohh. Kepada orang yang tulis ni, nah taik hidung aku jentik banyak banyak. 

Lagi bahaya taik idung ni dari Freemason. Sebab dia Freemasin.






Dan ada rasa jeruk



12yang hensem juga cantik:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails