Pages

Wednesday, February 17, 2010

Anda sedih? Hidup tunggang terbalik? Tunggu dulu....

"Benci lah, ajak die keluar, die malas...siape i ni kat die??"
"Bengong nye aku ni..test senang mcm tu pun x leh jawab...soalan bonus pun leh salah..??"
"Takde sape nak kat aku..aku ni tak hensem..muke pecah rumah...dompet plak nipis..."
"Nak shopping, tapi takde duit..jelesnye tgk org keluar masuk kedai tapi kite melopong kat luar.."
"Awek aku mintak clash..oh! Kehidupan ini sudah begitu tidak bermakna bagi ku! Makang budok!"

Dan seperti lazimnya, perbuatan selepas ayat2 ini diutarakan, adalah kebanyakannya perbuatan yang menjahanamkan diri sendiri..

Hurm...

Kite asyik fikir yang kite ni je yang susah, org lain x penah susah. Tu yang bile berkumpul cerita masalah, masing masing berlumba nak cerita, sebab terasa yang diri sendiri punye lagi penting dari orang lain.

Jadi, kite tengok je dulu bende hape agaknye kat bawah ni..



Maknanya, kehidupan kita ni bukanlah susah mane ye tak? Mamat tu boleh berenang lagi tu! Aku yang cukup serba serbi ni, nak timbul pun belum tentu..hahahaha

Jadi, daripada kita duk berpusing2 pikir masalah, baik kita berpening2 cari jalan penyelesaian.
Sedih la mcm mana pun, ingat satu benda :
Allah takkan menguji hamba-Nya, melainkan Dia tahu yang hamba-Nya itu, boleh mengatasi ujian-Nya.. =)


p/s : Video ini dicuri di blog Qiha. (terima kasih weh!)

2yang hensem juga cantik:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails