Pages

Tuesday, March 13, 2012

Nama

Nama aku dekat IC ialah Shahril bin Ibrahim. Nama aku dekat kawan kawan, Chain. Nama aku dekat rumah, Najib.



Nama aku yang aku panggil sendiri, Aaron Shahril.

Ah. Tak salah untuk menjadi optimis bukan?




Jadi, sebelum lebih ramai bertanya kenapa, aku terdetik lah nak eksplain. Orang kata, public announcement. Wah retis gitewwwwww.

Puih.


"Cha...ape? Chen? Cha eyh? Sa'in? Sakin?"
"Bukan, Cha'in!"

Mane datang Chain? Ini senang. Cube panggil orang Kelantan, suruh die sebut Shahril. Tampak mudah?

Tunggu. Suruh die sebut laju laju. Dan akan keluar Shahril itu menjadi Shaher. Untuk lebih chomel, "S" akan senantiasa menjadi "C". Dan menjadi Chaey.

Disebabkan Kelantanese selalu silentkan "N", jadi orang kecek luar akan beranggapan yang Chaey tu datang dari Cha'in.

TERUDUMDAMDUSHH!

Terhasil lah Cha'in!

-----------------------------------------------

Untuk "Najib", lain pulak kisahnya.

Aku dulu lahir awal dari due date. Jadi orang lahir awal ni selalu nye comel, dan nature nye orang comel ni kuat menangis. Maka, 24 jam laaaaa aku duk menangis.

Di sebabkan time aku lahir, mak bapak aku minat cerita Ahmad Albab, maka diorang pun cube lah cara begitu.

Di letak nye dua biji pisang dekat depan aku, satu di tulis nama Shahril, satu lagi Najib. Dan di suruh aku membuat pilihan. Ameeeeek kau kecik kecik dah kene buat pilihan. Nasib time aku kecik takde lagi game Money Drop, kalau tak mesti mak aku hantar situ, ganti pisang dengan LCD screen

Dan aku di beri 3 kali peluang.

Dan dalam 3 kali tu aku pilih pisang yang bertulis "Najib"

Dan aku pun berhenti menangis.

TEREDAMDAMDUSHH!

---------------------------------------------

Beginilah asal usul nama aku. Harap kalian tidak keliru. Dan aku tak kisah nak panggil yang mana satu.
Tapi, sejak kebelakangan ni aku terfikir satu benda. Sebenarnya cara untuk pilih Najib ni agak bahaya.














Sebab ada risiko nama aku jadi Ahmad Pisang. 

Wuyyai! 



0yang hensem juga cantik:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails